Een week in de jungle van Carate en Corcovado NP - Reisverslag uit Carate, Costa Rica van Robin Kraan - WaarBenJij.nu Een week in de jungle van Carate en Corcovado NP - Reisverslag uit Carate, Costa Rica van Robin Kraan - WaarBenJij.nu

Een week in de jungle van Carate en Corcovado NP

Door: robinkraan91

Blijf op de hoogte en volg Robin

18 Februari 2015 | Costa Rica, Carate

Inmiddels ben ik al weer ruim elf dagen uit Nederland en een ruime week in Costa Rica. Wat gaan de dagen snel voorbij en als een gast vraagt welke dag het vandaag is, zou ik het helemaal niet weten omdat het besef in dagen er gewoon niet is. Afgelopen week is er veel op mij afgekomen en dat brengt nieuwe ervaringen met zich mee.

Om een voorbeeld te geven is de kayaktoer die gedaan heb. Kwart over 5 stond ik klaar om te gaan en ging ik met een gids en een aantal gasten uit de lodge naar de kayaks. Nooit verwachte ik dat ik op zo’n 50-100 meter van een krokodil zou kayakken. Ook de verschillende vogels die ik gezien heb is fascinerend en ook op zo’n 5-10 meter afstand ze goed kunnen zien en foto’s kunnen maken. Ja, dit is echt wildlife wat hier aanwezig is, puur natuur en de inwoners zorgen ervoor dat alles intact blijft.

Inmiddels ben ik ook bezig met mijn stage en dat is ook geweldig om te doen. De Lodge is omgeven met verschillende percelen (stukken land) met verschillende type dieren en natuur. Deze staan inmiddels te koop. Met de White Hawk Foundation (heet nu nog project: www.whitehawkproject.org) probeert de eigenaar van Luna Lodge geld in te zamelen om de percelen te kopen. Dit doet ze om haar droom, de logde, te kunnen behouden omdat als de natuur verdwijnt in de omgeving heeft ze niet meer de natuur waarom de lodge ooit is begonnen en kan de lodge wel sluiten. Hiervoor ben ik bezig een businessplan aan het maken en kan ik de opdrachten koppelen van school aan dit project zodat ik mijn punten ook behaal. Ik probeer ook nog via school te regelen om hier ook eventueel af te kunnen studeren gedurende de stage zodat ik een jaar de tijd heb om af te kunnen studeren. Het is een unieke kans om meer te weten te komen over de ecologie en de bedrijvigheid van een ecolodge. Wel heb ik de eigenaresse aanbevolen dat voor het maken van een businessplan dat ik alle ins en outs gezien moet hebben van de lodge inclusief de tours dus dat ik ook mee moet gaan met de tours. Hierop gaf ze mij een akkoord dus ga ik alle tours die Luna Lodge aanbiedt doen als onderdeel van mijn stage! Een goede deal lijkt me :p!

De omgang met de mensen hier en de vriendelijkheid, gastvrijheid maar zeker die glimlach die gedurende de hele dag op de gezichten staat van deze mensen is geweldig om te zien. Daar kunnen we in Europa zeker heel veel van leren! Iedereen die langskomt, ongeacht wie dan ook, wat voor afkomst of wat voor andere aspecten ook, iedereen krijgt een glimlach en de woorden Pura Vida (= pure leven/hoe gaat het) en Tüanis (=goed) als begroeting ook al heb je die persoon 10 minuten geleden nog gezien. Het gaat erom wat de dag vandaag brengt en wat morgen komt dat zien deze mensen morgen wel weer.

Het klimaat is overigens hier wel geweldig hier. Persoonlijk moet ik er nog best aan wennen omdat het verschil met Nederland gewoon 30 graden was. Overdag is het heel af en toe bewolkt met een graad of 32-34 en in de nacht heb ik het nog niet kouder gehad dan 25 graden, oftewel tropisch warm. Qua gastronomie is het heel divers al is het wel veel rijst (het heet pinto: rijst met (kidney) bonen), zowel in de ochtend, middag als avond. Verder is het veel vlees, vis, groente en fruit het gebruikelijke erbij te eten.

Binnenkort zal ik een aantal foto’s posten op mijn Facebookpagina van verschillende dieren, de logde, de leefomgeving en de natuurgebieden. Tot op heden is het internet nog niet altijd goed geweest om dat te doen. Morgen ga ik met een gids en een aantal gasten voor één of meerdere dagen het Corcovado National Park in om meer verschillende diersoorten te bewonderen!

Hasta Pronto y Pura Vida!

  • 18 Februari 2015 - 20:25

    Erna:

    Wat een ervaring, een goede keuze dus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 19 Jan. 2015
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 72908

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 30 Augustus 2015

Costa Rica y más

Landen bezocht: