Quepos - Puerto Jimenez - Golfito - San Isidro - Reisverslag uit Golfito, Costa Rica van Robin Kraan - WaarBenJij.nu Quepos - Puerto Jimenez - Golfito - San Isidro - Reisverslag uit Golfito, Costa Rica van Robin Kraan - WaarBenJij.nu

Quepos - Puerto Jimenez - Golfito - San Isidro

Door: robinkraan91

Blijf op de hoogte en volg Robin

31 Mei 2015 | Costa Rica, Golfito

Vanuit Quepos zijn we vertrokken naar Puerto Jimenez. Het was al aardig warm in Quepos, maar de temperatuur steeg enorm zodra we nog zuidelijker kwamen. Gelukkig kwamen we in de avond aan in Puerto Jimenez waardoor het voor die dag nog wel mee viel. Om vanuit Quepos naar Puerto Jimenez te gaan dien je eerst de bus via Dominical naar San Isidro te pakken en daar de overstap te maken naar Puerto Jimenez. Eenmaal aangekomen daar zijn we wat gaan eten en de volgende ochtend alweer de overtocht gemaakt naar Golfito.

Persoonlijk zou ik Golfito niet meer aandoen, hier zijn heel veel muggen te bekennen. Golfito is geen bestemming om te gaan zwemmen, maar wel om lekker te relaxen. Wel waren we in een hostel wat een geweldige eigenaar heeft en als je Spaans spreekt, wat over het algemeen wel aan te raden is dan komt dat tot prachtige gesprekken tot uiting. Het centrum van Golfito is wat uiteen gerekt en niet alles ligt bij elkaar. Zo is de supermarkt verder afgelegen van de restaurants.

Na een aantal dagen verbleven te hebben in Golfito zijn we met de boot terug gegaan naar Puerto Jimenez en vanuit daar hebben we de bus gepakt naar San Isidro om daar nog een aantal dagen te verblijven en relaxen. Hier hebben we de tijd genomen om wat bij te komen van de vele reisdagen en genoten van de verschillende typische gerechten van de Costa Ricanen.