Nog 1 week te gaan! - Reisverslag uit Silvolde, Nederland van Robin Kraan - WaarBenJij.nu Nog 1 week te gaan! - Reisverslag uit Silvolde, Nederland van Robin Kraan - WaarBenJij.nu

Nog 1 week te gaan!

Door: Robin Kraan

Blijf op de hoogte en volg Robin

30 Januari 2015 | Nederland, Silvolde

Eindelijk is het over een week zover! Het is een droom die uitkomt en sinds ik in 2010 uit Barcelona kwam wist ik het zeker: 'Die trip naar Zuid-Amerika gaat er komen'. Tijdens deze trip schrijf ik regelmatig updates over ervaringen op de bestemmingen in deze blog.

Na maanden plannen en voorbereiden is het moment gekomen om Nederland (voorlopig) tijdelijk te verruilen voor Costa Rica. Daar ga ik de komende vijf maanden een stage doen in het Parque Nacional Corcovado bij Luna Lodge. Het wordt een enorme uitdaging op gebied van levensstijl, cultuur en taal. Vooral het leven midden in de natuur en de dierlijke omgeving gaat een prachtige ervaring worden! Het geluid van onder andere verschillende vogels, insecten en reptielen gedurende de nacht zal wel even wennen zijn ;).

Naast de ervaring van het leven in een compleet andere leefomgeving komt er ook een totale nieuwe cultuur op mij af. De mentaliteit van de 'Ticos', zoals de Costaricanen ook wel genoemd worden, zal compleet anders zijn dan dat ik in Nederland gewend ben. Gelukkig kan ik mij prima verstaanbaar maken en uit de voeten met de Spaanse taal waardoor de communicatie met de Ticos gemakkelijker zal zijn.

In de komende weken krijg ik met verschillende gebruiken en gewoonten te maken die in Nederland een andere invulling hebben. Dit zal in het begin wel erg wennen zijn, maar aanpassen aan andere culturen geeft persoonlijk weinig problemen.

Met nog een week te gaan heb ik nog een aantal voorbereidingen te doen en dan ben ik klaar om te gaan!

Tot de volgende update!

iHasta pronto!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 19 Jan. 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 72988

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 30 Augustus 2015

Costa Rica y más

Landen bezocht: