Ciudad de Panamá (Panama-Stad) - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Robin Kraan - WaarBenJij.nu Ciudad de Panamá (Panama-Stad) - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Robin Kraan - WaarBenJij.nu

Ciudad de Panamá (Panama-Stad)

Door: robinkraan91

Blijf op de hoogte en volg Robin

08 Juli 2015 | Panama, Panama-stad

Na deze dagen richting Boquete gegaan, deze keer geen protesten gelukkig dus na een reis van 5,5 uur was ik dan in het bergplaatsje. Het is schitterend mooi hier, veel natuur, watervallen, prachtige rivieren, typisch Spaans dorpje met vele Amerikaanse invloeden dat de overhand gaat nemen. Echter is dit zeker een bezoek waard! Wat ik mij niet realiseerde is dat hier vorig jaar grote commotie is geweest rondom de twee verdwenen Nederlandse meisjes. Het leeft hier nog steeds, sterker nog taxichauffeurs vragen of ik uit Nederland kom en vragen erna of willen erover praten.

De volgende dag ben ik met de bus van David naar Panamá-Stad gegaan. Het was een reis dat acht uur duurde. De reis opzicht was een gemoedelijke, want deze reis was er een met een normaal verloop. Je betaalt ongeveer 15 dollar voor een reis van ongeveer 450 kilometer! Eenmaal aangekomen in deze grote kapitale stad, is het wel even wennen. Zelfs San José (hoofdstad Costa Rica) is lang niet zo groot als deze wereldstad. Panamá-Stad is een grote stad waar het stikt van het verkeer, wolkenkrabbers en van de mensen. Gelukkig is deze stad een bestemming waar ik niet lang zal verblijven.

De eerste dag aangekomen in een hostel waar hele gezellige mensen verbleven. Een aantal Colombianen, Zwitsers, Brazilianen, Zweedse en een aantal Venezuelanen. Het mooiste was wel dat iedereen ging koken, maar niet voor alleen zichzelf maar ook elkaar, zo konden we dus genieten van verschillende maaltijden uit verschillende windstreken! Super aardige groep waar we met zijn allen ook een avondje bij elkaar gezeten hebben. Ook hebben we met zijn 4-en een hele dag uitgetrokken om een wandeling door de stad te maken met verschillende stops om te genieten van de verse visgerechten die de lokale bevolking vers uit de zee gevist hebben. We waren op een gegeven moment in een toeristisch gedeelte aan het lopen, dat plots veranderde in een krottenwijk waar de boksbeugels aan de balkons hingen en waar de kogelgaten in de muren nog te zien waren van gevechten die hier plaatsgevonden hadden. Op dat moment zat de schrik er wel in en zijn we zo snel ook weer vertrokken. De politie kwam ons al tegemoet lopen en maakte ons attent dat we de wijk niet meer in konden gaan. Een toevallige buurtbewoner had de politie gealarmeerd bleek later. Toen we terug liepen bleek er ook op andere wegen een blokkade van de politie te staan, dat er elke avond staat zo hoorde we van de politie. Een hele merkwaardige ervaring en helemaal 100% veilig voelde ik mij niet maar echt gevaarlijk was het gelukkig ook niet. Achteraf is dit ook een van de wijken geweest waar de serie Prison Break gefilmd werd.

De andere dagen hebben we nog het kanaal bezocht en daarbij nog een gedeelte van Prison Break's opname van een seizoen in Panamá geweest. Het viel wel mee hoe indrukwekkend het was.

Nu zit 'Ciudad de Panamá' er alweer op en is het tijd om Panamá-Stad achter mij te laten en tevens het land Panamá. Morgen ga ik met de zeilboot richting de San Blas eilanden en daarna (over 5 dagen) meer ik aan in Cartagena om Colombia te gaan verkennen!