San José y Puerto Jiménez - Reisverslag uit Puerto Jiménez, Costa Rica van Robin Kraan - WaarBenJij.nu San José y Puerto Jiménez - Reisverslag uit Puerto Jiménez, Costa Rica van Robin Kraan - WaarBenJij.nu

San José y Puerto Jiménez

Blijf op de hoogte en volg Robin

08 Februari 2015 | Costa Rica, Puerto Jiménez

Gelukkig, ik ben veilig en wel aangekomen in San José, de hoofdstad van Costa Rica. Vrijdag twee vluchten gehad van Amsterdam naar Philadelphia en daarna door naar Miami. De tijdszones maakt het nog wel verwarrend.

De vluchten zelf op wat turbulentie na verliepen goed! Bij aankomst in Philadelphia begon de hele procedure met een chagrijnige beambte die alles ging vragen (wat nog niet zo erg is) maar mocht wel de handbagage open maken en alle elektronische apparatuur tonen of die wel werkte. Gelukkig kon ik alles meenemen en naar Miami vliegen.

Na het koude Philadelphia achter mij gelaten te hebben kon de korte broek alweer aan want het was bij aankomst in de avond nog 24 graden. Echter wist ik op dat moment nog niet dat de nacht die komen ging net zo turbulent zou verlopen als de turbulentie tijdens de vlucht. Niemand lijkt zich ook maar enigszins zorgen te maken als het brandalarm af gaat en dat gebeurde vier keer :(. Twee keer moesten de vertrekhallen geëvacueerd worden en bleek het beide keren loos alarm te zijn. Gratis en voor niets ook nog twee keer de douane weer door. Na al deze hectiek wilde ik mijn backpack halen krijg ik horen: 'Uw bagage is gearriveerd op San José'.

Haha het was me een nacht in Miami wel, bijkomend voordeel is wel dat ik nu wel weet hoe het allemaal gaat in Amerika en dat ik niet de enige was!

Nog binnen 24 uur bij aankomst in San José heb ik de bus genomen naar Puerto Jiménez. De bus zelf is opzicht wel goed, maar de wegen zijn slecht waardoor het meer en hobbelreis is. De omgeving waarin de bus rijdt compenseert dat helemaal, van uitgestrekte natuur tot aan de meest wilde dieren zoals apen die door de bomen slingeren of tucans die een stukje meerijdt bij een open raam in de bus. Hoe zuidelijker de busreis vorderde des te warmer het werd, van 20 graden in San José naar 35 in Puerto Jiménez!

Vooraf lees of hoor je vele verhalen over de cultuur. De mensen zijn zo vriendelijk in San José en de woorden 'iPura Vida!' (= het pure leven) tovert een glimlach op ieders gezicht en is bijvoorbeeld de kassière van de supermarkt bereid om het werk te staken en ons naar een typisch restaurant te brengen waar de Ticos ook eten. Geweldig om te zien!

Hasta la próxima vez! (Tot de volgende keer!)

iPura Vida!

  • 09 Februari 2015 - 08:21

    Monique:

    Wat fijn dat je veilig bent aangekomen. Geniet van alle mooie momenten!
    Ik ga al je verhalen.lezen. heel veel plezier!
    Groetjes Monique

  • 09 Februari 2015 - 19:41

    Lana:

    Super! Ook fijn om te horen dat je bagage al op san jose aangekomen was.
    Beter dat dan helemaal niet :p
    Mij staat nog heel wat te wachten dus :p

  • 10 Februari 2015 - 17:37

    Erna Kraan:

    Geniet van alles en vervolg je verslag, geniet ik ook mee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 19 Jan. 2015
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 72991

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 30 Augustus 2015

Costa Rica y más

Landen bezocht: