Carate , stage Luna Lodge y Corcovado NP - Reisverslag uit Carate, Costa Rica van Robin Kraan - WaarBenJij.nu Carate , stage Luna Lodge y Corcovado NP - Reisverslag uit Carate, Costa Rica van Robin Kraan - WaarBenJij.nu

Carate , stage Luna Lodge y Corcovado NP

Blijf op de hoogte en volg Robin

12 Februari 2015 | Costa Rica, Carate

Amazing, Estupendo, Wow, veel meer kan ik er nog niet over zeggen maar dat zijn toch wel de eerste indrukken van het land en de logde waar ik gisteren ben aangekomen. Het heet Luna Lodge en via internet zag het er mooi uit, maar de werkelijkheid is zeker mooier!

Ik zit hier letterlijk midden in de natuur tussen de verschillende diersoorten. Wat een warm ontvangst kreeg ik, alsof ik in een paradijs terecht gekomen ben.

Eerst over het laatste gedeelte van de reis. Maandagochtend om 6 uur pakte ik de bus colectivo om naar Luna Lodge aan te komen. Toen ik zag wat voor bus dat was dacht ik echt, waar ben ik aan begonnen haha. Het was een wagen waarin de mensen op elkaar gepropt werden en de weg was al gehobbel dus je kunt je voorstellen dat 2 uur in zo'n busje een avontuur opzicht is.

Eenmaal aangekomen op Luna Lodge blijkt dus hoe groot het cultuurverschil is. Deze mensen zijn hier met alles tevreden zolang ze mensen om hen heen hebben, en kunnen lachen. Vraag elke Tico of ze gelukkig zijn en twijfelen geen seconde, dat zijn ze! Ik was er nog geen 5 minuten en de moeder van Lana verwelkomende mij en zei dat ik mijn spullen kon laten liggen en ik nog achterom kijken naar mijn tas enz. Alles gaat hier om vertrouwen want er is geen sleutel van een bungalow of tent, alles wat je vraagt kan geregeld worden, maakt niet uit hoe lang maar het gebeurt.

In de nacht is het noodzakelijk om een (zak)lamp mee te nemen en na kwart voor 5 in de avond als het donker wordt dan heb je deze nodig om de weg naar je slaapplaats te kunnen vinden. Het zijn allemaal dagelijkse zaken die totaal anders zijn dan in Nederland. Zo beginnen de brulapen te brullen om 5 uur in de ochtend tot 6-7 uur en dan gaan de vogels weer volop fluiten.

Het is gewoon voor mij een compleet nieuwe ervaring maar ook een ervaring die ik tot nu toe al kan aanraden om ook aan te gaan, al is het maar voor een paar nachten. Costa Rica's image als Pura Vida doet naam aan en zeker de Ticos geven daar een geweldige touch aan, ze zeggen tegen iedereen: Pura Vida Mae! (= het pure leven/hoe gaat het, vriend/kameraad).

Om kennis op te doen en natuurlijk ook de ervaring mee te pakken plant de Lodge mij in om verschillende tours te doen. Dinsdag ben ik al meegewerkt bij de early bird watching, het spotten van de meest fascinerende vogels zoals de tucans. Vandaag ga ik een kayaktour doen door het corcovado national park. Later ga ik ook nog een survivalexperience doen door te overnachten in het park zelf. Ben erg benieuwd wat het precies inhoudt!

Hasta pronto!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 19 Jan. 2015
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 72947

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 30 Augustus 2015

Costa Rica y más

Landen bezocht: