San José - Puerto Viejo - San José - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Robin Kraan - WaarBenJij.nu San José - Puerto Viejo - San José - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Robin Kraan - WaarBenJij.nu

San José - Puerto Viejo - San José

Door: robinkraan91

Blijf op de hoogte en volg Robin

17 Mei 2015 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Na de busreis vanuit Nicaragua aangekomen in San José. Dezelfde avond richting het vliegveld gegaan om Lana op te halen vanuit haar vlucht uit Miami. Het was nog even afwachten of Lana inderdaad die dag zou komen in Costa Rica, omdat de vulkaan Turrialba weer dreigde uit te basten. Echter besloot men in San José het vliegveld niet te sluiten en kon Lana een uur later als gepland toch landen in Costa Rica. Na een klein tripje met de bus richting het centrum en een stukje gelopen te hebben kwamen we aan in het guesthouse.

De volgende dag met de taxi richting het busstation gereden om de bus te pakken richting het Caribische gedeelte van Costa Rica, Puerto Viejo. De busreis zou ongeveer 4-5 uur duren, maar helaas kreeg de bus een lekke band waardoor we stil kwamen te staan en er bijna 6 uur over deden. Eenmaal aangekomen konden we gelijk intrekken in het hostel. We bleken de enige gasten te zijn en hadden alles voor onszelf. Een hele vriendelijke eigenaresse begroette ons en we konden de beste kamer uitkiezen. Helaas zat het weer niet echt mee in Puerto Viejo, waar het een mooie plaats was om te vertoeven, maakte de tropische storm van deze plaats een kletsnatte omgeving. Echter hebben we wel alles kunnen doen wat we wilden doen.

Na drie dagen in Puerto Viejo te hebben verbleven gingen we weer met de bus richting San José. Mocht je dezelfde weg gaan afleggen in de toekomst, houd er dan rekening mee dat er vanuit Puerto Viejo bussen vertrekken naar San José maar vanuit San José bijna geen connecties meer zijn qua openbaar vervoer naar andere toeristische plekken. Een overnachting in San José is daarom bijna een must. Houd er ook rekening mee met het feit dat je minimaal een uur meer calculeert voor de bussen van en naar Puerto Viejo, aangezien er vrijwel altijd een vertraging, file of andere ongemakken zijn onderweg.