San José - La Fortuna - Monteverde - Quepos - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Robin Kraan - WaarBenJij.nu San José - La Fortuna - Monteverde - Quepos - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Robin Kraan - WaarBenJij.nu

San José - La Fortuna - Monteverde - Quepos

Door: robinkraan91

Blijf op de hoogte en volg Robin

24 Mei 2015 | Costa Rica, Fortuna

Vanuit San José hebben we de bus gepakt die ongeveer 4,5 uur duurt richting het prachtige en in de natuur gelegen La Fortuna. Dit plaatsje is vlakbij de vulkaan Arenal gelegen. Met een beetje geluk kun je de vulkaan heel goed zien. Toen wij er waren was er niet heel veel te zien omdat het bewolkt was. We hebben in La Fortuna een hike (wandeling/tour) gedaan bij de vulkaan en dit was prachtig om te zien. Echter omdat ik stage loop vlakbij het Corcovado Nationaal Park is dit minder om te zien. De hotsprings (soort warm water rivier, opgewarmd door de vulkaan) was het hoogtepunt van deze hele tour.

Vanuit La Fortuna zijn we met een bus-boot-bus tour richting de groene berg (Monteverde) gegaan. Het was ook letterlijk een groene omgeving! Deze tour is overigens zeker aan te raden, want deze gaat over het naastgelegen meer. Er bestaat wat verwarring over deze plaats onder de toeristen. Want bij aankomst in Monteverde staat ook vaak aangegeven Santa Elena. Vanuit La Fortuna gezien gaat de bus eerst door Santa Elena, deze heeft een eigen natuurreservaat waar Lana en ik de caño negro gedaan hebben. Dit betekent de zwarte route en tevens ook de zwaarste en langste. Echter hebben we deze 7 km lange hike goed voldaan. Nadat je Santa Elena verlaat ben je direct in Monteverde, deze plaats is stuk kleiner en heeft een heel klein centrum wat eigenlijk geen centrum mag heten. Monteverde ligt op loopafstand van het centrum Santa Elena, waar vele leuke en typisch Costa Ricaanse (oftewel Costaricense) restaurants zijn.

Vroeg in de ochtend zijn we vertrokken vanuit Monteverde richting de kust naar Quepos. Gedurende de reis ontmoetten we andere Nederlanders waarmee we zijn gaan lunchen bij aankomst in Quepos. De reis duurde zowat 6 uur en dat inclusief de korte tussenstops in Puntarenas (overstap op andere bus) en bij een wegrestaurantje. Eenmaal aangekomen in ons hotel in Quepos zijn we op zoek gegaan om een plek aan het strand. Echter heeft Quepos niet zo heel veel strand te bieden. Als je wilt gaan zwemmen is een hotel boeken in Manuel Antonio een betere optie. Echter vonden een baai waar geen echt strand was maar wel water om lekker in te kunnen afkoelen. Hier hebben we een hele dag in kunnen vertoeven. De eerste ochtend dat we aankwamen op het strand hadden zowel Lana als ik een 'wtf' momentje, waar het water de vorige dag nog zo hoog stond en er bijna geen strand was, was de volgende ochtend een strand van een meter breed te zien en was het water flink gezakt! Dit was heel apart om te zien.